Gaukite paskolos pasiūlymą iki 10 000Eur ↓

Tinklinė rinkodara

Tinklinė rinkodara

Yra išskiriami 3 pinigų uždirbimo būdai: dirbti kitiems, tapti kažkokios profesijos profesionalu ir darbas, kai esi pats sau viršininkas. Dirbant kitiems mūsų laikas yra iškeičiamas į pinigus (atlyginimą). Šiuo atveju darbdavys nusprendžia, kokios bus Jūsų pareigos, darbo valandos ir netgi Jūsų vertė. Tai labiausiai paplitęs pinigų uždirbimo būdas. Antras būdas yra darbas įgijus profesiją, pavyzdžiui, inžinieriaus, gydytojo, menininko ir pan. Šiuo atveju žmogus turi savo srities išsilavinimą, geresnius įgūdžius savo srityje ir jų darbas yra geriau apmokamas, tačiau atima daugiau laiko, pasiaukojimo, mokslų ir piniginių investicijų. Trečias būdas, kai esi pats savo viršininku, yra pats lanksčiausias ir pelningiausias. Apie šį darbo modelį svajoja daugelis, tačiau ne visi išdrįsta jį pasirinkti. Pasirinkus šį darbo modelį nebereikia kurti svajonių išsipildymo kitiems, kiekvienas stengiasi pats išpildyti savo svajones. Šio darbo būdo pagrindiniai privalumai yra tie, kad galima valdyti kitų pastangas, daugiau pasiekti ir daugiau uždirbti nei dirbant vienam.

Daugelis iš mūsų ne kartą esame ką nors rekomendavę savo šeimos nariams, draugams ar pažįstamiems, taip pat mes patys neretai pasikliaujame kitų žmonių rekomendacijomis. Turbūt tai yra geriausia priemonė kažką pasiūlyti ar įsiūlyti, nes mums prekę ar paslaugą rekomenduoja patikimas, pažįstamas žmogus, nes žodinė rekomendacija žymiai geriau veikia nei tradicinės reklamos, į kurias daugelis nebekreipia dėmesio. Šiuo principu veikia ir tinklinė rinkodara. Pati tinklinė rinkodara yra toks verslo modelis, kai reklamos pardavimu užsiima specialūs agentai, pardavėjai, vėliau ir pirkėjai, o ne įmonė (kaip įprasta kituose versluose). Tinklinės rinkodaros atveju apyvarta priklauso nuo viso tinklo narių suvartojamo produkcijos kiekio. Ją pradėti vystyti yra nesudėtinga, nes jai nereikia specialių mokslų, praktikos, ji nereikalauja didelio pradinio kapitalo, nereikia jokių narystės mokesčių ar įsigyti įrangos, licencijų ar sertifikatų, nereikia samdyti darbuotojų. Šio verslo darbo laikas nėra apibrėžtas, todėl galima dirbti pusė arba pilną darbo laiką ar dirbti laisvalaikiu. Tai gali būti kaip pagrindinis arba kaip papildomas darbas.

Kaip veikia tinklinė rinkodara? Įsivaizduokite, kad pamatote įdomų video klipą. Jūs juo pasidalijate su savo draugais, jie su savo, o šie dar su savo draugų ratu. Taip šis video klipas tampa gerai žinomas dideliam žmonių ratui. Lygiai tokiu pačiu principu veikia ir tinklinė rinkodara. Joje pagrindinis tikslas pritraukti kuo didesnį žmonių skaičių ir parduoti produktą bei plėtotis nuo vieno žmogaus tinklo vis prie naujo. Tinklinės rinkodaros kompanijos norėdamos paskatinti tokį plėtimą savo agentams moka už naujų klientų atvedimą bei radimą tų, kurie atvestų dar daugiau klientų ir parduotų jų produktą.

Lietuvoje tinklinė rinkodara nėra taip stipriai paplitusi kaip užsienyje. Apskritai Lietuvoje tinklinė rinkodara daugelio vertinama skeptiškai (galbūt dėl to, kad dauguma sieja ją su piramidės principu, kuris yra nelegalus), tačiau ir Lietuvoje yra keletas žinomų tinklinės rinkodaros vartojamų prekių, tokių kaip „Amway“, „Avon“, „Oriflame“ ir kt. Užsienyje tinklinė rinkodara buvo labai populiari dar prieš atsirandant internetui, tuo tarpu Lietuvoje ji atsirado ganėtinai vėlai, galbūt tai įtakojo jos mažesnį įsitvirtinimą nei užsienyje.